Sunday, December 12, 2010

Karaoke – Bagaimana Memilih Satu Yang Sesuai Untuk Anda

Karaoke telah menjadi alat yang sangat popular sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Kalau kenduri kahwin takde karaoke maka sunyi sepilah majlis tu. Karaoke juga boleh meningkatkan tahap keyakinan diri seseorang. Aku  sendiri punya pengalaman tentang karaoke ni. Ya, ia boleh menambahkan lagi kemeriahan sesuatu majlis dan ia juga seperti jantung sesuatu majlis. Apapun, bagaimana anda tahu Karaoke Player yang mana sesuai untuk anda?

Sebagai contoh: aku  ada pengalaman yang seronok dan menakutkan tentang karaoke ni. Aku  biasanya kalau ada kenduri kahwin maka aku datang untuk membantu tuan rumah menjayakan majlis. So kalau sebelah malam biasanya ada DJ dan karaoke. Pada mulanya aku hanya akan duduk disatu dan hanya akan memerhatikan orang-orang yang berkaroke. Aku  pernah bertanya pada seorang teman ”macamana rasa nyanyi kat depan ramai orang? Tak rasa malu ke? ”. Sambil tersenyum dia berkata, ”ianya seronok.” tapi bukan mudah aku menerima jawapannya itu. Apapun kalau ada kenduri kahwin dan karaoke aku tetap akan menontonnya.

Pada satu kenduri kahwin masa tu sebelah malam, sedang abang DJ sibuk setting karaoke aku pun datang dekat. Abang dj tu pun test la mic tu . satu dua percubaan, lepas tu dia suruh aku ambik satu mic dan test sebut satu dua percubaan sementara dia adjust apa yang patut. Lepas tu dia pasang satu lagu pulak dan suruh aku nyanyi. Best plak. Barulah aku sedar yang selama ini aku rasa takut-takut. Barulah aku faham akan maksud kata kawan aku dulu. Tak kiralah anda pandai nyanyi ke tidak , anda belasah je.....untuk seronok-seronok.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost