Wednesday, March 9, 2011

MEMILIH MIKROFON


MIKROFON
Mikrofon yang terbaik adalah mikrofon yang tahan lama dan memberikan prestasi yang baik.
Bila berkata tentang inovasi, ada berbagai jenis mikrofon yang berbeza yang sesuai dengan aturcara yang berbeza. Misalnya mikrofon USB agak tidak sesuai digunakan dipusat karaoke tetapi amat sesuai untuk computer.
Pertamanya anda perlu memastikan adakah mic dilengkapi dengan penapis Ambient yang boleh menyingkirkan bunyi sekeliling. Periksa juga respon frekuensi. Mic rata-rata mempunyai frekuensi 10,000 hingga 12,000 Hz.
Mic terdapat dalam berbagai jenis, gaya dan saiz. Ada beberapa versi yang paling disukai ramai samada dalam jenis kabel atau ‘cordless’. Yang anda perlukan adalah adapter dan kabel yang sesuai yang dapat ngam dengan amplifier.
Kebanyakan mic tidak benar-benar mempunyai perbezaan dalam cirri-ciri FM, VHF atau UHF (FM yang terendah, UHF yang tertinggi).
Karaoke semakin popular tidak hanya di kelab dan pub tetapi juga dirumah. Karaoke adalah berasal dari Jepun. Secara bahasanya bermaksud ‘orkestra kosong’. Karaoke yang pertama hanyalah merangkumi pengadun lagu asas (mixer) dan mic.
Agar system dapat beroperasi secara optimum adalah juga penting untuk anda memilih speaker yang sesuai yang dicipta untuk suara.  

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost