Sunday, March 13, 2011

BAGAIMANA NAK IMPROVE NYANYIAN ANDA part 1


BAGAIMANA NAK IMPROVE NYANYIAN ANDA part 1
Adakah anda akan memasuki pertandingan karaoke ditempat anda?atau mungkin anda dah cuba nyanyi lagu karaoke dan anda dapati nyanyian anda akan lebih bagus jika anda dapat improvekan lagi nyanyian anda?
Berita baik! Semua orang boleh nyanyi karaoke seperti seorang penyanyi pro! Apa yang anda perlukan hanyalah kesabaran, latihan dan beberapa perkara asas dan tip untuk menyerlahkan bintang yang terdapat dalam diri anda. 
Pertamanya anda perlu berlatih, berlatih dan berlatih sedikit lagi. Ingat pepatah omputih 'practise makes perfect'. Nyanyilah dimana saja anda berada. Nyanyi semua jenis lagu. Dangdut, jazz, r&b, zapin, rock, ape-ape ajelah.  yang lebih sedap kalau nyanyi kat dalam bilik mandi! Anda akan dapat echo yang baik dan segala kelembapan yang ada diruang udara akan membuatkan suara anda jadi sedap. Onkan radio dan nyanyilah seiring lagu yang anda dengar kemana saja anda memandu. Nak bersihkan rumah atau stor? Nyanyilah apa-apa lagu ketika anda membersih. Nyanyilah ketika anda sedang memasak,membasuh pinggan dsb. Anda akan terperanjat bila mendapati suara anda akan improve dan bunyinya akan lebih matang. 
Satu lagi cara adalah anda perlulah ada set karaoke sendiri kat umah dan berlatih ketika anda sedang membuat kerja-kerja rumah.
Nyanyian anda juga boleh improve jika anda dapat beberapa tip professional. Sebenarnya anda perlulah create satu tempat kat dalam badan anda supaya lagu yang anda nyanyikan akan flow secara semulajadi keluar dari mulut anda. Apa? Camna nak buat? Sebenarnya ada 3 teknik asas. Dengan menggunakan teknik ini akan membuatkan suara anda lebih bertenaga tanpa anda merasa perit nak capai note, anda akan boleh capai note yang lebih banyak, dan anda tak akan kehabisan nafas dengan cepat. Teknik itu adalah.........
tunggu dalam keluaran akan datang....sabo ye

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost